Tolsma-Grisnich verscherpt maatregelen om coronavirus: monteurs beperkt op pad
Akkerbouwers komen volgens Tolsma-Grisnich niet in de problemen. Hulp blijft beschikbaar. De service-afdeling bepaalt of een monteur wel of niet naar de klant rijdt, „Als het niet nodig is, werken we op afstand’’, zegt communicatiemedewerker Femmy Meisner. „Wij kunnen online met de klant meekijken. Samen lopen wij de instellingen bij langs en loodsen de klant door het systeem. Veel problemen zijn op die manier op te lossen. Lukt dat niet, dan wordt in overleg met de klant besloten of er een bezoek zal plaats vinden.”
Noord-Brabant
De klant moet expliciet toestemming geven of de monteur aan het werk mag. De medewerker van Tolsma-Grisnich mag zelf bepalen of hij naar een bedrijf gaat. „Wij hebben veel klanten in Noord-Brabant, de haard van het virus. De monteur moet wel willen.” De medewerkers hebben een brief bij zich met het bewijs van werkverkeer, rijden solo op de bus en werken met handschoenen aan.
„We zijn honderd procent beschikbaar voor de klant, maar wij acteren op de situatie. We hopen dat wij voldoende maatregelen hebben getroffen om op deze manier het virus het hoofd te bieden.”
Tekst: Brenda van Olphen
Beeld: Susan Rexwinkel